چاوره ش

" بهترین شعرها، متون ادبی و ترانه ها از نوسیندگان ایرانی و غیر ایرانی "

چاوره ش

" بهترین شعرها، متون ادبی و ترانه ها از نوسیندگان ایرانی و غیر ایرانی "

چاوره ش

چشم هاى سیاه تو
خاورمیانه ى دوم است؛
یک دنیا براى تصرفش
نقشه مى کشند
و من ...
سرباز بى چاره اى که
در مرز پلک هاى تو
جان مى دهم

طبقه بندی موضوعی

۱۴ مطلب در ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

" پائیز بهاری "

۳۱
شهریور

 

صدای قدم های " پائیز " می آید ...
تو اگر همدست شوی با دلم
میشود اسم این فصل را گذاشت
" پائیز بهاری " ... !

 

"حمیدرضا عبداللهی"


چه جمالِ جان فزایی 
که میانِ جانِ مایی
تو به جان چه می‌نمایی 
تو چنین شکر چرایی؟!

"مولانا"

 

 

باید به خرمالوهای کال سر بزنم، 
به انارهای سبز 
به آدمهای ناپخته؛
به آنها که
هنوز عاشق نشده اند بگویم
که اتفاق بزرگی خواهد افتاد:
بگویم که پاییز در راه است

 

موهای تو

۳۱
شهریور

 

 

 

 

و "عشق" 
پزشک حاذقی ست 
که نسخه ی تمام درد هایم را 
لابلای موهای تو پیچید.

 

 

"مهرداد حق محمدی"

 

اینگونه زیبا نباش بی‌اِنصاف 
من یوسِف نیستم 
یکهو صَبرم لبریز میشود 
غفلت میکنم 
مقابل چشمانِ بی‌تاب مردم این شهر میبوسمت...!
.
"سارا اسدی"

 

از آن شادم

 که با خیل غمش

 خلوتسرای دیگری دارم

 

"اخوان ثالث"

 

 

آفتابا چه خبر ؟
این همه راه آمده‌ای
که به این خاکِ غریبی برسی

ارغوانم را دیدی سر راه؟
مثل من پیر شده‌ست؟
چه به او گفتی ؟ او با تو چه گفت ؟
نه ، چرا می‌پرسم
ارغوان خاموش است
دیرگاهی‌ست که او خاموش است
آشنایانِ زبانش رفته‌ند
ارغوان ویران است
هر دومان ویرانیم!

 

 

"هوشنگ ابتهاج"

 

 

حال خوب

۳۱
شهریور

 

 

کاش می شد 
حال خوب را 

لبخند زیبا را 
بعضی دوست داشتن ها را، خشک کرد!
لای کتاب گذاشت
و نگه شان داشت ...

 
"معصومه صابر"

 

 

 

 

آخر هفته ها تمام نامعقول هایم معقول میشود 
حتی وسط خیابان 
حتی میان این مردم شهر
آخر هفته ها را برای دلمان زندگی کنیم 
تمام دیروز را شاد بودم 
بلند بلند خندیدم
انقدر خوراکی خورده بودیم
شکمم باد کرده بود
وسط خیابان این مغرور آباد مثل خانم های باردار رفتار کردم
و تو هم پدر این فرزنده نبوده خیالی 
و از این شیطنت لذت آورمان در خیابان دختران و پسران پیاده رو
غرق لذت و تماشا
و تو پُر احساس ترین شوهر نداشته ام 
اخ 
چه معصومانه و مهربان مراقب کودکت بودی 
چه حسرتی در عمق چشمانت نهفته بود 
دستانم را گرفته بودی تا ارام قدم بردارم
و من با شیطنت میخندیدم و ناز و عشوه می آمدم
و تو میدانستی و همراه می شدی
و چشمانی که از تماشای ما "عشق به خانواده نبودن سه نفرمان "
ضعف میکردند
چه قدر بلند بلند خندیدم 
هنوز هم چشمانم میخندد
راستی فکر کنم در آن رستوران همه فهمیدن در گوشم گفتی
دوستت دارم 
رویای خوش جوانیم
از لبخندشان معلوم بود
راستی نگفتی 
چنتا دوستم داری؟؟

 

 

"پریناز ارشد"

 

محکم بغل بگیر مرا...

تا که بگویم به همه...

او فقط جانِ من و یارِ من و مالِ من است...

 

"مهسا امیری راد"

 


عصرها به طور جداگانه ای دلتنگت میشوم ،
دلم میخواهد کنارت بنشینم
در فنجان چایت چند قطره لیمو ترش تازه بچکانم 
و هر هنر زنانه ی دیگری که دارم
را برای دم کردن یک فنجان چای عصرانه به کار بگیرم
تا تو عاشقانه تر نگاهم کنی ،
دقیقا وقتی فنجان را به لبت میچسبانی دیوانه میشوم ...
میشود کمی آرام تر به جنون بکشانی ام...

 
 "سحر رستگار"
 

 

چرا ازدواج نکردی؟ +پیش نیامد...
اول ها فکر می کردم کارهای مهم تری باید بکنم. 
بعد فکر کردم باید با زنی در مسایل مثلا خیلی مهم تفاهم داشته باشم. 
دیر فهمیدم که تفاهمی مهم تر از این نیست که مثلا دیوار را چه رنگی کنیم و اسباب خانه را چه جوری بچینیم و تابلوها را کجا بکوبیم و شام و ناهار چی درست کنیم و سر همه این ها با هم بخندیم!

 

"زویا پیرزاد"

 

 

من مالِ بی اعتنایی نیستم 
اینکه بی محلی کنی نزدیک نمیشوم ! خودت هم میدانی چقدر میخواهمت اما فکر نکن با سردی کردن من شیفته تر میشوم! 
من صبورم درست، اما آنقدر کشش ندارم که زیر هر رفتاری از تو تاب بیاورم! 
این که شنیدی با کم محلی جذبت میشوند همیشه درست نیست، این مصداقِ آدمهای عاشقی مثل من نیست 
تو هرچقدر دوستت دارم را در چشمانت مخفی کنی من بیشتر نا امید میشوم ...
کمتر دلم هوای چشمانت را میکند که نگاهشان کند ...
تو اگر لبخند هایت را از من دریغ کنی 
مطمئن باش دیگر دیوانگی نمیکنم که برایم بخندی ! 
اگر دوستم داری صادقانه به زبان بیاور 
باور کن من اینگونه روزی
هزار بار بیشتر سمتت می آیم ! 
اما اینکه دور شوی تا عاشق تر شوم نه ‌!
من مالِ این بازی های مسخره نیستم این طرز فکر فقط منی را که دوستت دارد از (تــو) میگیرد !

"زهرا مصلح"

 

قلبم را از سینه درآوردم ،

چراغ را خاموش کردم 

و خوابیدم

مطمئنم ،

دیگر هیچ زخمی 

بیدارم نخواهد کرد ...

 

"ستاره جوادزاده"